לתרום לעץ כאן
העיר והעץ
  ‎ דף בית > תמי מגדלת עץ בעיר >‏ משחת שיניים תוצרת בית
נושאים בענף


אבקת הפלא

07/04/07
משחת שיניים תוצרת בית

ביקשו ממני לגלות את המתכון למשחת השיניים שלי שהיא בכלל לא משחה, אז הנה הסיפור והמתכון:

לפני מספר חודשים נגמרה לי המשחת שיניים. הייתה לי אחת שניצמדתי אליה שנים ואהבתי בכל ליבי. משחה שנוסעת לפה כל הדרך מצרפת, ארוזה בשפורפרת ממתכת כמובן ועוד קופסת קרטון נאה. מאוד מומלצת דרך אגב, של חברת Boaron שמתמחה במוצרים הומאופטיים. מחיר השפורפרת כמעט 35 שקלים!!!

אז זהו. לא התחשק לי להוציא את הסכום הזה יותר, וגם לדעת שאני משלמת על שפופרת וקרטון ומטוסים ושיווק ופירסום. לקחתי טיפ של גליה, ושילבתי עם מתכון מהספר הנפלא "ניחוחות מרפא", ומאז אין יותר שפורפרת. יש קערה עם אבקה שאני טובלת בה מברשת שיניים רטובה מעט במים, וכשבא לי להתפנק אני מטפטפת מעל תערובת שמנים שטובה לחניכיים (שלי הגיעה מניו יורק ואין לי מושג מה יש בה. אבל לגליה שלנו הפיתרונים - כשתיגמר התערובת הניו יורקית אני לוקחת חדש מנווה צדק : )

טוב אז מה יש בתערובת שלי:

- קליפת תפוז מיובשת וטחונה - לפי הרגש, אם שמים יותר, זה יותר תפוזי מן הסתם
- כמות שווה של מלח אטלנטי וסודה לשתיה
- אבקת חוור שגליה קנתה לי בשלוס (הם מוכרים רק למטפלים) - בערך חצי מכמות תערובת המלח והסודה
- אפשר גם להוסיף מרווה מיובשת וטחונה

לא מדובר במתכון לסופלה - שמים את החומרים לפי מה שמרגיש נכון - מנסים ומתקנים אם מרגישים שיש צורך לשנות.

Share/Bookmark

תגובות

comment

ככל הידוע לי, מספיק רק מים וסודה לשתיה, בחלקים שווים

-- קוף, 19/04/07
comment

נכון מאוד! אפשר גם רק מלח וסודה לשתיה בחלקים שווים. אני אוהבת את מצב הצבירה האבקתי אבל כל אחד יכול להמציא מה שמתאים לו. היה לי רופא שיניים שאמר לי שרק מים זה גם מספיק, מה שחשוב היא פעולת הצחצוח עצמה! מן הסתם גם תלוי מה מצב השיניים, אם למשל יש דלקת חניכיים זמנית, השימוש בשמן אתרי ציפורן (בכמויות זעירות!! רצוי להתייעץ עם גליה לפני השימוש...) יכול לעזור.
מה שכיף זה להשתחרר מהצורך לקנות מישחת שיניים!

-- תמי, 21/04/07
comment

מזל שמצאתי את האתר שלכם, באמת שווה ועוד יותר שווה זה
המתכון לצחצוח השיניים שלך ,
לי זה מאד מתאים,כי אני עוסקת בריפוי טבעי ותזונה נכונה יותר
מ-30 שנה,
תודה לך ,מחכה לעוד עצות מעניינות וחסכניות.
מירהלה.

comment

איזה יופי!
אנסה ברגע שהמשחה שלי תיגמר!

-- אפרת., 22/04/07
comment

תמי!
פעם ראשונה שאני פוגשת את הרעיון של להכין משחת שיניים!
זה מדהים!
נראה לי שאני הולכת להכין לי כזאת. אבל יש לי שאלה:
זה מספיק טוב לשניים? נגד עששת וכל זה? אני מפחדת כי יש לי נטייה לחורים. אז מה את אומרת?
אשמח לתגובה
ובכל מקרה, תודה!

comment

שלום רונזינה, כדאי לך אולי להתיעץ עם רופא שיניים הוליסטי כדי ליצור תערובת שמתאימה בדיוק לך. לי אין נטיה לעששת אז אין לי ניסיון עם זה. כן יש לי נטיה לחורים אבל כאן נכנסה לתמונה התזונה, שהשפיעה הרבה יותר על מצב השיניים שלי מאשר סוג המשחה שבה השתמשתי. לתחושתי (ושוב, מניסיון בלבד ואין לי שום הסמכה רשמית) ניקיון השיניים מושג באמצעות עצם פעולת הניקוי (אני מצחצחת כמה פעמים ביום ויש מי שמקפיד גם על חוט דנטאלי). שימוש בכל חומר חיטוי בסיסי (כמו מלח או אפילו אפר מדורה!) עוזר. כל השאר זה טעם וצבע וכל מיני התניות שנכנסו לנו לראש ויכולות גם לצאת ממנו.

-- תמי, 05/05/07
comment

תודה על העצה.
והיכן מוצאים קליפת תפוז מיובשת וטחונה מתפוזים אורגניים - בעיקר בעונה זו של הקיץ?
כי הרי אני לא רוצה את כול הריסוס מהקליפה בתוך הפה שלי...

-- נאוה, 18/06/07
comment

מבית היוצר של שלוס: טובלים מברשת שיניים רטובה באבקת חוואר ועל זה מטפטפים טיפה עד 3 (לפי האומץ) מסינרגטיקה של ציפורן וערער (שמנים ארומתיים). טעם שצריך להתרגל אליו, מצוין נגד עששת ודלקות חניכיים.
בקשר לקליפת התפוז האורגנית, אפשר לקנות תפוז אורגני, לאכול בהנאה את תוכו, לייבש את הקליפה לשבור אותה קצת ולטחון במטחנת תבלינים. כמובן צריך לחכות לעונה המתאימה... בינתיים אפשר לנסות את המתכון שלעיל.

comment

נגד דלקות חניכיים כדאי גם לנסות את קליפת עץ נים - נדמה לי שעיברתו את שמו לאיזדרכת הודית.
המשחה המוכנה נמכרת גם תחת השם VICCO והיא מיובאת מהודו והיא מעולה

-- מיכל, 10/07/07
comment

שלום

האם ניתן להשיג את כל החומרים הללו בבאר-שבע?

תודה, יניב

-- יניב, 14/07/07
comment

לפניי כמה זמן נתקלתי במשחת שיניים דיי 'טיבעית' שהכותרת שמפרסמת אותה זה שיש בה אלו-וורה. אני לא יודע אם היא צריכה לעבור איזשהו תהליך לפני שהיא נוגעת בחניכיים או שזה בסדר לשים אלו-וורה בפה סתם ככה... בכל מקרה חשבתי אולי לנסות להפיק כמות של הג'לי שבתוך האלו-וורה, שהוא דיי משתחתי, ולערבב אותו עם המתכון שלך ואז תהייה ממש משחת שיניים ולא רק אבקת שיניים... איך זה נשמע?

-- שי, 12/09/07
comment

נשמע לי מעולה. פשוט צריך לנסות... הרבה פעמים התהליכים שהחומרים הטבעיים עוברים בדרכם אל המדף מטרתם לאפשר להם "חיי מדף", להעניק להם צבע או ריח "אטרקטיביים" המוכתבים ע"י מחלקת השיווק, מירקם "נוח לשימוש" וכ'. אין בין כל אלה לבין בריאותנו או בריאותה של הסביבה דבר וחצי דבר ואל תאמינו לפירסומות... כשחותכים את כל מה שעומד בינינו לבין האלו-וורה ופשוט ניגשים לצמח עצמו, פתאום יש מן חשש שכזה, פחד מפני הדבר עצמו, חוסר אימון שיש לנו את האינסטינקטים. וזה נכון - באמת איבדנו אותם אחרי שנים של מוצרי מדף. לאחרונה, במקביל להתנתקות שלי ממדפי הסופר, אני מנסה להיות אמיצה ולהאמין שמה שצומח לי בגינה יכול להיות טוב בשבילי כמו שהוא, בלי שום "תהליכים". בינתיים נשארתי בחיים.

-- תמי, 12/09/07
comment

אלוורה מאוד מאוד מרה ולא נעימה בטעמה, למישהו יש מידע איך לעבד אותה כך שיהיה אפשר להכניס לפה?

comment

סודה לשתייה לא בריאה לשיניים. מה שהיא עושה בפועל, היא מקלפת את השכבה המגינה (ואז נחשפת שכבה בהירה יותר) בשן.בקיצור שוחק שיניים. אבל כל שאר החומרים נשמעים מעניינים. צריך לבדוק כל דבר שאנו מכניסים לגוף בנוגע למינונים ואלרגיות.

-- מיקי, 01/01/08
comment

כבר כמה חודשים שבהשפעת המאמר הזה, אני מצחצח עם אבקה של 50 אחוז מלח שולחן 50 אחוז סודה לשתייה. לפני שבועיים הלכתי בחשש לבדיקה תקופתית אצל רופאת השיניים שלי ולראשונה בחיי, הרופאה אמרה שהבדיקה עברה בהצלחה ויש לי רק חור אחד קטן שעוד לא משתלם להתעסק איתו. כשסיפרתי לה על האבקה היא אמרה לי שלאחד עם רגישות לחורים כמוני עדיף לצחצח עם משחה רגילה בגלל הפלואור שיש בה.

אצל השיננית לא היה שיפור במצב אבל גם הרעה לא הייתה.
ניראה לי משתלם בסופו של דבר.

comment

משחות השיניים מכילות בדרך כלל הרבה חומרים שהורסים את השיניים, אחד מהם הוא הפלואור, שגורם לפלואורוזיס (הרס של השיניים). מחקרים רבים מצאו שהוא מגביר את העששת ואחראי לנזקים נוספים.
העיקרון הבסיסי במכירות זה לגרום לך לקנות עוד: מוסכניק מצליח הוא זה שהורס לך דברים באוטו ואז אתה חוזר אליו, חברת תרופות מצליחה היא זו שמוכרת "תרופות" שגורמות לך לקנות עוד תרופות שלה (מה היה קורה לרווחים של חברות התרופות אם באמת היה כדור אחד קטן שלוקחים פעם אחת והוא היה מרפא את המחלה?), וכך גם סבונים הורסים את שכבות ההגנה הטבעיות של הגוף ומסריחים אותו במהירות רבה יותר, ומשחות שיניים גורמות לך להיתלות בהן עוד ועוד, דווקא בגלל שהן מזיקות לשיניים.

אכן מה שחשוב זה הצחצוח. ויותר חשוב לא לאכול דברים שמזיקים לשיניים - ואז אין צורך בכלל בצחצוח. אני לא מכיר הרבה בעלי חיים שמצחצחים שיניים...

-- שי, 13/08/08
comment

אצלי בבית עושים מישחה טיפה שונה
מתכון שקיבלתי ואנחנו אוהבים

חימר ירוק (לקנות בחנויות טבע)
מלח (לפי הטעם)
עישבי טיבול (אנחנו שמים זוטה לבנה שגם יש לה טעם מנטה וגם סגולות מסוימות לטובת העינין)
את עישבי הטיבול אנחנו קוצצים דק דק ומכניסים לחימר אשר שותה את הצמח ומיבשו
כאשר מצחצחים מרטיבים קצת את המברשת וטובלים אותה באבקה ואז כדאי להרטיב עוד טיפה כדי לא להתיבש מבפנים
מצחצחים (מתגברים על תחושה חדשה בפה-פעם ראשונה) ומרגישים טוב
גם השיניים הופכות לבנות יותר
אולי אפשר להוסיף לזה את אבקת התפוז
אנסה ואודיע

-- מתק'ה, 16/08/08
comment

באומריכם שיש להשתמש בשמנים ארומטיים, האם הכוונה היא לאותם שמנים ששמים במפיצי ריח? זה לא מסוכן לשים שמנים כאלו במגע עם הריריות שבפה?

comment

בקשר למשחת שיניים של ויקו והימלאיה מהודו -

יש כאן מישהו שהמליץ עליהן, אבל המשחות שיניים ההודיות לא כל כך בריאותיות לידיעתי. הן מכילות למעשה סוכר וגם חומר מלבין (כנראה כי ההודים רוצים שיניים לבנות אחרי שהם לועסים את עלי ה PAN האדומים המפורסמים שלהם, שעושה שיניים כהות).
מוצרים רבים מהודו מקבלים תווית של מוצרים טבעיים, אבל למעשה הם מכילים כימיקלים כמו תכשירים רבים מהמערב.
לצערנו.. לי היה ממש חבל כשפוצצו לי את הבועה הזאת :)

מה שכן, אני משתמש ב"אבקת שיניים אדומה" מהודו (תוצרת חברת "דאבור" מומלצת), שעשויה על בסיס טבעי לחלוטין באמת. היא מדהימה, ומזכירה רבים מהמתכונים שהוזכרו כאן. האבקה מרגישה לי מעולה...

comment

שלום,

אני מצחצחת במברשת שיניים חשמלית האם יש בזה סיכון או הבדל כלשהו? ניסיתי את האבקה והיא מאוד טובה


מחכה לתשובה
שוש

-- שוש, 17/01/09
comment

ויקו היא משחה שמאוד אהבתי לצחצח בה ואמורה להיות משחה איורוודית. לא מזמן הצצתי ברשימה של החומרים שהיא מכילה והסתבר שיש בה SLS שזה ממש חומר שלא בא לי לשים בתוך הפה. איזה איורוודית ואיזה נעליים. אני לא משתמש אפילו בשמפו שמכיל את החומר הזה. בכל מקרה הכנתי לי משחה דומה למה שתואר כאן בראש הדף ואני מאוד אוהב אותה - גם טעם טוב וגם תחושה שהיא עושה את העבודה.
מבחינתי נשארו פה שתי סוגיות לא פתורות עדיין: האם הסודה לשתיה טובה לשיניים או לא טובה. ובנושא של קליפת התפוז הטחונה (שבאמת מוסיפה טעם מצויין) חשבתי שאולי קליפת תפוז היא חומצית וזה עשוי לבצע פעילות לא רצוייה על השן לא? יש רופא שיניים בקהל?

-- רוני, 21/05/09
comment

רוני - איזה שמפו מצאת ללא SLS?
אחרי חודשים של חיפושים מצאתי רק אחד כזה אבל יקר מאד.

-- אבי, 23/07/09
comment

יש הרבה חברות שמוכרות בחנויות טבע שמפואים ללא SLS, ובדרך כלל טורחות לציין את זה בריש גלי על המוצר אבל המחיר תמיד גבוה בהרבה מאלה עם החומר המדובר. שאלה של השקעה (אותו דבר לגביי משחות השיניים הקנויות, שגם אותן אפשר למצוא בלי SLS, פלואור וכל השאר) ומחיר שאתה מוכן לשלם עבור בריאות הגוף שלך. ותמיד נשארת האפשרות, כמו שהוצע כאן, להכין בעצמך ואז אתה בטוח שאין בזה חומרים רעילים.

comment

יש שמפואים כאלו אך שמים בהם אמוניום לאוריל סולפט או חומרים חשודים אחרים בעלי שם דומה.. כבר השתגעתי מהענייין של השמפו, אני עדיין מחפשת (משהו שגם יש לו מחיר מציאותי). וגם אני עוד לא בטוחה לגבי הסודה לשתייה, מישהו אמר שדווקא בזמן האחרון גילו שזה לא גורם נזק אך אני לא יודעת אם להאמין

-- הילני, 03/08/09
comment

תעשו לעצמכם טובה, וגם לעולום, אין סיבה לקנות חוואר, יש בארץ אין ספור מקומות שאפשר לקחת, זה בסך הכל אדמה למה לשלם עליה?? די לצרכנות

-- עדו, 19/09/09
comment

כשהייתי בהודו התנדבתי במשך שלושה שבועות בקומונה. אחד מהעקרונות של הקומונה היה להשתמש רק במוצרים טבעיים ואקולוגיים. השתמשנו שם באבקת שיניים שעשוייה מצמח נים. מישהו יודע אם אפשר להשיג אבקת נים איפשהו ולהוסיף אותה למרקחת של אבקת השיניים? זכור לי שטעם האבקה היה ממש נעים והשאיר תחושה רעננה בפה. עכשיו אני מתחרטת שלא לקחתי איתי צנצנת אחת של האבקה.

comment

חשיפה: בולשיט השיניים 29/11/2009
מערכת אורלי וגיא בעמ
יצרני משחות השיניים מוכרים לנו אשלייה מסנוורת של ניקיון. מומחים מוכיחים - ההיפך הוא הנכון

http://ong.nana10.co.il/Article/?Arti...

-- שרית, 17/09/10
comment

ועכשיו תורה של מברשת השיניים להישאר בחנות: http://www.citytree.net/branches/post...

comment

שאלה מתחום אחר:כאשר עושים ניקוי רעלים ביתי,איזו תזונה תהיה מתאימה ,או לחילופין-ממה עלי להימנע
באותו יום במיוחד? מה מהווה חיזוק? כל כמה זמן כדאי
לחזור על תהליך זה? האם יש זמנים בהם לא כדאי לעשות זאת? תודה!

-- מאיה, 02/03/13
comment

שאלה רחבה, מעבר ליריעה הנוכחית, ויש גישות רבות.
לדוגמה:
http://www.citytree.net/branches/post...

comment

איזה יופי! האם יש תוקף לתערובת?

-- עינת, 14/05/13
comment

לא קרה לנו, שהיא התקלקלה.
מלח וסודה לִשתייה מונעים התפתחות חיידקים וּפטריות וּמקנים למוצר עמידות.

comment

אני מצרף לינק מבלוג של מהנדס כימיה על סודה לשתיה ושימושיה הרבים:

http://cafe.themarker.com/post/999849

-- הפרא, 07/07/15
comment

קישור למאמר על ההבדל בין משחת שינים ויקו שנמכרת בארץ לזו שנמכרת בהודו- יש הבדל משמעותי

-- יעקב, 05/07/16
comment

קישור למאמר על ההבדל בין משחת שינים ויקו שנמכרת בארץ לזו שנמכרת בהודו- יש הבדל משמעותי http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentr...

-- יעקב, 05/07/16
comment

מעניין אותי לדעת אם אני יכולה להכין בצינצנת זכוכית תערובת של מלח ים אטלנטי ,סודה לשתייה ומים וככה לשמור לי את זה לתקופה לשימוש במקום מישחת שיניים

-- הדר, 23/02/19
עץבעיר, עסק חברתי לאקולוגיה עירונית, ביאליק 25 דירה 8 תל אביב, 03-525-4196