לתרום לעץ כאן
  ‎ דף בית > סדנאות באקולוגיה עירונית >‏ תמי מציעה: סדנת קרקרים לסתיו
נושאים בענף

09/11/07
תמי מציעה: סדנת קרקרים לסתיו

סדנת קרקרים, כולל פיצה ופאי!
מקום: המטבח שלי בשדרות נורדאו
תאריך ושעה: 14 בדצמבר, יום שישי, בעשר בבוקר
אורך הסדנה: ארבע שעות
עלות: 230 שקלים
לקבלת עידכונים ופרטים במייל: wild@citytree.net

בואו נלמד איך להכין מיני קרקרים ומזונות לחמיים בלי לאפות! הפרטים הנוספים:

נשמע מוזר, אבל אולי גם מעניין... משהו שיכול לספק לגמרי את המשיכה שלנו ללחם, בלי שעבר אפייה, וגם בלי שמץ של חיטה. לפעמים ללא דגן בכלל... כל מי שהיה בסדנת החלב שלי טעם קרקרים שכאלה, ולא פעם עלתה הדרישה לסדנה משלהם. אז הנה היא באה... נלמד איך להכין קרקרים וגם לאפות (כן, כן, הדבר הזה שמתגלגל מסביב לאיזה ממרח דשן וסלט לכדי "ראפ" בריא ומענג), בסיס לפאי וגם לפיצה. מה שנכין ייכנס למכונת הייבוש, אך במסורת ה"הכינותי מראש" תחכה לנו ארוחה שלמה עם כל הפריטים המוזכרים וגם הגבינות (בלי להטריד אף פרה כמובן!!) והרטבים כך שנוכל לטעום מהכל בצירופים הנכונים והטעימים.

למה בלי חיטה?
כשהתחלתי לטפל במערכת העיכול שלי לפני 15 שנה, למדתי שהלחם שאני מכורה לו כל כך לא עושה לי טוב. היה לי מאוד מאוד קשה להיפרד, אבל נפרדתי לשנתיים בהן לא נגעתי בדבר שהיה לו עניין עם חיטה. למדתי, כמו במקרה החלב, שיש הרבה אפורים על הקו של רגישות למזון שהרפואה הקונבנציונאלית לא מזהה כ"מחלה" ולכן איננה מציעה שום "תרופה". מסתבר שהרבה אנשים רגישים לחיטה וסובלים מכל מיני בעיות הקשורות ללחם אליו הם כה מכורים. כמו בכל מקרה אחר אמליץ לכל אחד לעשות בדיקה עם עצמו, אין אני רופאה או מטפלת, בסדנאות שלי אני מציעה דרכי הכנת מזון שמאפשר לנו בדיקה מהנה וטעימה. בעצם, הבדיקה הופכת להרפתקה.

חוץ מעניין הרגישות, יש גם את העניין האקולוגי. גידולי החיטה, בגלל התלות של אוכלוסיות גדולות בלחם והנטייה של התרבות שלנו לראות בלחם סימן לשובע ועושר הם אחד הגורמים להרס קרקעות ואובדן הטבע. גם כאן לא אכנס לפרטים, מחקר קצר ברשת יעלה את המידע שיותר נעים לא לדעת כשקונים לחם רייחני... אקצר ואומר ששוב מסתבר שמה שטוב לגופי טוב גם לסביבה.

למה בלי אפייה?
כי בחום הגבוה מעל 42 מעלות המבנה הכימי של המזון משתנה, חלק ממרכיביו נהרסים לחלוטין (ויטאמינים) ואחרים פשוט מגיעים לגופינו כשהם לא במצבם המקורי. יש איזה קסם במזון חי, שלמות ואיזון בין ויטאמינים אנזימים ומינראלים שהופכים אותו לרב אנרגיה ומענג במיוחד.

אז הנה מה שנתנסה בו בסדנה:
- נטעם קרקרים פיקנטיים ונלמד להכינם
- נגלגל ירקות אורגניים ומטבלים בטורטיות על בסיס תירס
- נכין לנו פיצות אישיות עם תחתיות פיצה על בסיס כוסמת
- נכין בסיס לפאי ונטעם פאי מתוק לקינוח

צרו איתי קשר באימייל הנ"ל כדי לקבל הוראות הגעה, אופן תשלום ופרטים נוספים.

Share/Bookmark

תגובות

comment

בהצלחה בסדנה נשמע מאוד מעניין,

לידיעתך גם תירס חסר בעולם, היום שארה"ב מייצרת דלק מתירס מחיר התירס עלה פי 3. האם נפסיק לאכול מוצרי תירס?
ישנם מגדלי חיטה אורגנית בארץ, אז אם ישנם אנשים שלא רגישים לחיטה, עדיף לאכול חיטה תוצרת הארץ מכוסמת, שיפון ועוד שמיובאות מארצות אחרות.

ובכלל עדיף לאכול דברים אורגניים שגדלים בארץ מאשר דברים שמיובאים כמו שנאמר "אכול ירק בעונתו ובאיזור גידולו" (זה נכון גם למוצרים יבשים) כך נזהם פחות.

אני יודעת שהדבר לא קל, גם אצלי בבית יש תוצרת חוץ, אבל זה ישנו בתודעה כך שאני מעדיפה להשתמש כמה שיותר בתוצרת מקומית.

לגבי הייבוש, ניתן לבנות תנור שמש, מקרטון ונייר כסף, פשוט וייעיל.

comment

לגמרי צודקת! חיטה אני קונה רק מאדמאמא, תוצרת הארץ ואורגנית, התירס מגיע מהחקלאי האורגני שלי רעי והוא כל כך טעים שאפשר לאכול אותו חי ובטח שלהכין ממנו טורטיות אקולוגיות. אני משתדלת להשתמש כמה שיותר בגידולים מקומיים ואורגניים, אבל עוד לא הצלחתי לוותר על כוסמת, זירעי פישתן ועוד מוצרים שמגיעים במטוסים. לפחות הם אורגניים אז אני מאמינה שהם אינם מזיקים לסביבה בעת גידולם, או לפחות מזיקים פחות.

בקשר לתנור, תנור שמש אופה ומבשל, במזון פרא אנו רוצים לשמור על חימום שאיננו עולה על 42 או 50 מעלות, קצת יותר מסובך. לכן הייבוש בשמש הוא הפתרון האקולוגי - וגם מאוד מאוד פשוט. יש גם תנורי ייבוש סולאריים, קצת יותר מורכבים לבנייה. בקרוב תהייה סדנת קרקרים אצל טליה שניידר בפרדס חנה ושם נשתמש בתנור שכזה - אני מחכה לראות איך הוא עובד!!

-- תמי, 14/10/07
comment

שלום תמי,בעונת התירס אפשר להינות מטורטיות פרא אבל התירס הקפוא,עובר חליטה לפני ההקפאה
ניתן להכין טורטיות רק בעונה בעצם שעדיין יכילו אנזימים. רעיון אחר?
נטע

-- נטע, 15/10/07
comment

איזה תירס קפוא? לא אצלינו... כמו שטל אורגני אומרת: "אכול בעונתו", כשאין תירס טרי מהשדה עושים את הטורטיות על בסיס אחר, או שמוותרים עליהן. זה כיף להתגעגע לאוכל כשהוא לא בעונה ואז להתרגש כשהוא חוזר : )

-- תמי, 15/10/07
comment

הללויה!

-- נטע, 16/10/07
עץבעיר, עסק חברתי לאקולוגיה עירונית, ביאליק 25 דירה 8 תל אביב, 03-525-4196