לתרום לעץ כאן
העיר והעץ
  ‎ דף בית > היוזמות שלנו >‏ מה זה אקו יוגה?
נושאים בענף

18/07/07
מה זה אקו יוגה?

שני מורים ליוגה שאני מכירה התחילו לדבר איתי על אקולוגיה לפני זמן לא רב. הסכמנו בינינו שיוגה היא עניין אקולוגי במהותו - הרי כדי לעשות יוגה לא צריך בעצם כלום. יוגה יוצרת רק אנרגיות טובות ובריאות ויופי ושמחה, שום זיהום. כל מה שבאמת צריך בשביל לעשות יוגה זה את הגוף שלנו - את הטבע שלנו. מורה טוב יכול לעזור. מזרון נחשב לאביזר רצוי - אבל באמת שלא חייבים אותו.

השלב הבא היה להתחיל לחשוב על מי שעושה יוגה - ויש הרבה כאלה בעיר - כמי שכבר עושה צעד אקולוגי ולכן אולי יהייה מעוניין בעוד צעדים שכאלה. ג'יימי מלמד יוגה בשלושה בתי ספר בעיר והוא להוט כמוני לדבר על אקולוגיה עם כל מי שרק מעז לשאול אותו חצי שאלה שאולי מזכירה את הנושא... מורן שגם הוא מלמד יוגה, על הגג של הבית שלו, רצה להרחיב את הפעילות ולעשות מסיבות גג שגם יקדמו רעיונות מעניינים... רעיונות כמו אקולוגיה עירונית...

נו, אז מה זה אקו יוגה?

מאוד פשוט: שמונה טיפים לאקולוגיה עירונית, שמשודרים למי שרוצה לשמוע דרך לוחות ידידותיים שמפוזרים בבתי הספר ליוגה בעיר. כל טיפ יקושר לאסאנה, וגם יקבל אירוע משלו. באירוע נקדם את הטיפ בכל דרך שיעלה בדעתינו, כולל תירגולי יוגה עם דגש על האסאנה שבחרנו. הלוחות יעזרו לנו לקדם את האירוע אבל גם כל מידע מעשי שיעזור לכולנו לאמץ את הטיפ.

הטיפ הראשון שלנו הוא...

לעבור לתזונה מתחשבת.

תזונה מתחשבת היא כזו שלא פוגעת בסביבה אלא אף בונה ומטפחת אותה: מזון שמגדלים בפתח הבית, מזון שמגיע אלינו מחקלאים ויצרנים מקומיים. מזון שיש לו פנים, פנים מחייכות של מישהו שאנחנו מכירים. בשבילי זה הטחינה של ירון, הדבש של יונתן וכמובן הירקות של רעי.

בקרוב נוסיף פה עוד מידע על תזונה מתחשבת ועל האירוע שיקדם אותה. מה שאנחנו יודעים עכשיו זה שזה ייקרה ב-25 לאוגוסט, על הגג של מורן ברחוב אמיל זולא, שיהיה שם יוגה, ואוכל אורגאני, והרצאות קצרצרות בנושא, ואנשי עץ-בעיר וחברים וכל מי שכל זה נשמע לו מעניין ורוצה לדעת עוד על תזונה מתחשבת.

Share/Bookmark

תגובות

comment

איך אפשר לעקוב אחר ההתפתחויות? וגם, אשמח לעזור לפרסם.

-- אחת, 16/08/10
עץבעיר, עסק חברתי לאקולוגיה עירונית, ביאליק 25 דירה 8 תל אביב, 03-525-4196