לתרום לעץ כאן
העיר והעץ
  ‎ דף בית > היוזמות שלנו >‏ יוגה לעולם
נושאים בענף


מורן על הגג

21/08/07
יוגה לעולם

אקו-יוגה הוא פרויקט של שיתוף פעולה בין עץ-בעיר ומספר (הולך וגדל) של בתי ספר ליוגה בעיר. הרעיון המרכזי שלנו אומר שבאותה מידה שאנחנו עושים יוגה לעצמינו - אנחנו יכולים לעשות יוגה לעולם. והרי בעצם אין הפרדה בין ה"אני" לבין ה"עולם", את זה לומדים די מהר כשמתחילים לתרגל.

יוגה היא איזון, והפחתה וריכוז ושקט ופשטות, איך מביאים את כל אלה אל הסביבה שלנו? איך משנים את העולם כמו שאנחנו משנים את גופינו? או יותר נכון, איך עולים על הדרך שתחזיר את העולם שלנו להיות המקום השלם, הנקי והפשוט שאנחנו יודעים שהיה, במקביל לדרך שאנחנו עושים כדי להביא את גופינו ואת נפשינו לאותם מקומות בדיוק?

אקו-יוגה תנסה להתחקות על הדרך הזו ולקבוע בה סימני היכר. הגדרנו שמונה טיפים מרכזיים ואותם ננסה לפרוט לפרוטות מעשיות. הסימן הראשון שבחרנו לדבר בו (ולטעום) הוא: תזונה מתחשבת.

אז מה זה אומר, "תזונה מתחשבת"?
זה אומר שבכל בחירה תזונתית שאנחנו עושים אנחנו יכולים להתחשב (או לא) בגופינו, וגם בעולם. מה ממש מדהים לגלות זה עד כמה מזון שטוב לגוף הוא גם טוב לעולם. זה תמיד הולך ביחד! מדהים? לא באמת. כי כשחושבים על זה לרגע ונזכרים שאנחנו לא נפרדים ובטח שלא נעלים מהטבע, אלא בעצם טבע, כשנזכרים שאנחנו עשויים מהמים שאנחנו שותים, האויר שאנחנו נושמים וצמחים, זה פתאום נראה כל כך מובן מאליו.

צמחים אמרת? כן, צמחים. כי גם אם בחרנו לאכול מזון מן החי, אנחנו אוכלים בסופו של דבר את הצמח שהחייה אכלה.

טוב די עם הפילוסופיה. למה הכוונה תכלס? הכוונה היא לכל דבר שאינו פוגע בנו. הגברת הרכיב הצימחי בתפריט, התעקשות על אורגני כשאפשר, הפחתת המרכיב הבשרי, קניית מזון מאנשים שאנחנו מכירים, העדפת מזון מקומי, וויתור על מזון שמגיע ארוז ומכוסה בתוויות מחיר, הרכב ומרכיבים, קנייה משותפת (קו-אופ), סחר הוגן. הכל מוביל לאותו מקום: יצירת מערכת יחסים חדשה עם המזון שאנו מביאים לגופינו. מערכת יחסים של אמון ושמחה.

באירוע ביום שבת יבואו אורחים שיציגו בפנינו את השקפת עולמם והעשייה שלהם, כך שנוכל להכיר מקרוב כמה מגדלים, ספקים ובשלנים ולהרחיב את האפשרות שלנו לעשות בחירות שטובות לנו. ולעולם.

Share/Bookmark

תגובות

comment

היי מורן, תבורך!!! זה מאוד קרוב לליבי, אני בעצמי צמחוני , זה התחיל מטעמי בריאות ואחכ זה גלש לאי אכילת בשר ממקום של אי אלימות כלפי יצור חי, אני חושב שמזון שמקורו מהצומח ולנסות כמה שיותר אורגני, הוא מזון מזין יותר, בהצלחה מורן, דייויד

עץבעיר, עסק חברתי לאקולוגיה עירונית, ביאליק 25 דירה 8 תל אביב, 03-525-4196