לתרום לעץ כאן
העיר והעץ
  ‎ דף בית > היוזמות שלנו >‏ זה הזמן לאור איתן
נושאים בענף

21/03/08
זה הזמן לאור איתן

אור שבאמת מאיר, במקום לחמם. אז הולכים ליוזמת האנרגיה הטובה, וקונים המון נורות פלורוסנט חסכוניות ובאים הביתה ומחליפים את כל נורות הליבון המרושעות (שמייצרות יותר חום מאור, נגמרות נורא מהר ובכלל הן אאוט). עכשיו מה עושים עם כל הנורות?

ובן, עץבעיר מוכן לקחת מכם את כל הנורות הללו! אנו ניצור מהם אהילים יפהפיים ונמכור אותם באירועי ההתרמה שלנו. כך תחסכו אשפה וגם תתמכו בעץבעיר! מה אתם אומרים?

Share/Bookmark

תגובות

comment

אם כבר משתמשים באהילים - אז באמת כדאי שיהיו מחומרים ידידותיים ומאנשים ידידותיים, ושיפרנסו מטרות טובות. אבל כעיקרון, בראיה סביבתית "קרה", צריך לזכור שהאהיל מקטין את כמות האור שפולטת נורה ולכן מחייב שימוש בנורות בזבזניות יותר כדי להפיק את אותה כמות אור.
עבור מי שאהיל חשוב לו כאלמנט אסתטי (כמו רוב האנשים הנורמליים)- שיבושם ושיואר לו - אני מודה בלב שלם שזה יפיפה ושיופי זה עניין חשוב שאסור להקל בו.
כשלעצמי, אני בעד לחזור לאסתטיקה של נורות ערומות וגולמיות, שכל טיפת אור מהן מנוצלת להארת הסביבה ותו-לא.

comment

לא הבנתי איך הנורות הישנות יכולות להפוך לאהיל. אני אשמח לשמוע הסברים קצת יותר מפורטים, כי אני אוהבת להכין דברים כאלה בעצמי.

comment

עודד, נורות חשופות הן אחד הדברים היותר בלתי מתקבלים על הדעת בעיני וכרגע יש יותר מדי כאלה בביאליק... ברגע שיגיעו אלינו נורות ליבון נתחיל להתנסות בבניית אהילים שלפי דעתי לא בהכרח יעמעמו מדי את עוצמת האור. קרוסלה, גם אני עדיין לא בדיוק יודעת איך עושים זאת, אבל יש לי כמה רעיונות. מחכה לנורות כדי להתחיל ליישם... תיעוד מלא יופיע באתר לכשנגיע לתוצאות יפות.

-- תמי, 06/04/08
comment

היי
אני עושה רהיטים מקרטון
והכנתי אהיל שלא חוסם אור בכלל
אני אשמח להביא אותו לדירה המעניינת בביאליק
וכמובן לראות אותה
shn100@gmail.com

-- טל, 14/04/08
comment

שלום,
עשיתי פעם אהיל מנורות שרופות , אשמח לעזור באירוע התרמה ולהכין כאלו.
lilach_bt@012.net.il

-- לילך, 09/05/08
עץבעיר, עסק חברתי לאקולוגיה עירונית, ביאליק 25 דירה 8 תל אביב, 03-525-4196