לתרום לעץ כאן
  ‎ דף בית > עירית פוקחת עיניים ירוקות >‏ מצד אחד דה וינצ'י – מצד שני רשימת מכולת
נושאים בענף

08/05/08
מצד אחד דה וינצ'י – מצד שני רשימת מכולת

לפני חודשיים התחלתי ללמוד תכנון פרמקלצ'ר ונזקקתי למחברת חדשה לכבוד הקורס. מחברות, פנקסים, דפים, וכמעט כל דבר שעשוי מנייר – תמיד היו חולשה שלי – (נוסף לאהבתי לקופסאות שכבר סיפרתי עליה בפוסט קודם). הכיף שבכניסה לחנות למוצרי כתיבה ושיטוט אינסופי בין המדפים בבחינת ההיצע הרב כבר לא נראה לי כל כך כיף ואפילו די מיותר, וכך החלטתי להכין לי מחברת בעצמי. הדבר הראשון לו נזקקתי היו ניירות. ובכן, לאחר 4 שנים בהם הייתי סטודנטית, דפים על גבי דפים עם סיכומים וחומר כתוב לא היו חסרים לי. לאחר מבט חטוף בקלסרים שעל המדף שלפתי את קלסר הדפים העבה של תולדות האמנות, מצאתי קליפסים משרדיים ישנים שפעם שימשו אותי כמתלה לתמונות ושארית מיריעת שעם שתשמש כבסיס אחורי למחברת. וכך – הרכבתי לי מחברת לתפארת, שבין דפיה מסתתרים מצד אחד ציוריהם של ליאונרדו דה וינצ'י, טינטורטו וטיציאן ומצדה השני מילות פרמקלצ'ר יפות המובילות למעשים אקולוגיים יפים לא פחות.

אחרי שהכנתי את המחברת וראיתי כי טוב, המשכתי להכין לעצמי ולחברי פנקסים – גם הם מנייר משומש. מצאתי בזבל קופסא ענקית ובה המון שקיות נייר חומות חדשות ונקיות עם תוית המעידה על כך שהיו אמורות להתמלא בקמח אורגני ומשום מה לא התמלאו והושלכו הפחה. אספתי את השקיות האלו והן משמשות אותי כבסיס לפנקס.

ובכן, הוראות ההכנה לפנקס מניירות משומשים הוא כזה: לוקחים כמה דפי A4, חותכים לשלושה שלישים ומסדרים בערימה אחת. פורמט הפנקס הוא שליש מנייר A4, כך שאין כלל בלאי ובזבוז של נייר בהכנת הפנקס. אני חותכת אותם עם סכין חיתוך, אך למי שאין אפשר להשתמש בשיטה הטובה והישנה של חיתוך עם סרגל. מצמידים לגב חבילת הדפים דף או קרטון קשיח יותר (אני השתמשתי בשקיות הקמח) ותופסים הכל מלמעלה עם קליפס משרדי. תודות לקליפס החכם והפשוט ניתן תמיד להוסיף עוד ניירות לפנקס ואף להשתמש בו כמתלה.

וכשדפיו של הפנקס מתמלאים ברשימות, תזכורות, הגיגים ושירבוטים – אני מוציאה אותם מן הפנקס, מרטיבה אותם במים ומוסיפה אותם לערימת הקומפוסט שלי – כדי שיום אחד, הם יוכלו להזין עץ חדש ואולי, בעוד כמה שנים, בין ענפיו ועליו, תלחש הרוח מילים על קמח אורגני ולאונרדו דה וינצ'י.

בתחתית העלה תוכלו למצוא גלריית תמונות המראה, שלב אחרי שלב, את הכנת הפנקס

Share/Bookmark

תגובות

comment

הנה עוד מעגל: מלים-מעשים-חומרים-מלים.
בפנקס של בטהובן שימשו בערבובייה סקיצות של יצירות, רשימות מכולת וחשבונות כספיים.

comment

איזה רעיון נפלא ופשוט! כל הכבוד!

-- ליבי, 06/06/08
comment

מרגש תמי!!! כמה המון אהבה תמימה לקיים וכל כך מעורר השראה!
תודה רבה לך!
בחברות,
ולי

comment

אהבתי!
יש לי רק שאלה אחת לגבי הוספת הניירות לקומפוסט, האם יכול להיות שהדיו (או הגרפיט, אם את כותבת בעפרון) שעל הנייר רעיל ועלול להרוס את הקומפוסט? (אני לא מבין בזה מספיק אז הניסוח עילג, אני יודע).
אשמח לתשובה :-)

-- טל, 16/12/08
comment

כמה עולה להזמין 35 40 פנקסים?
האם ניתן להדפיס לוגו?
האם ניתן לבקש תמונה?

comment

אני רק מקוה שבטהובן לא השליך בסוף לקומפוסט. לפעמים חשוב לזכור ולשמור את החומר הזה...

-- נמוש, 13/07/13
comment

בטהובן ידוע כמי שכתב סקיצות באותו פנקס יחד עם רשימות המכולת והחובות לבעלת הבית...
כמו-כן, הוא ידוע בביקורתו האכזרית כלפי יצירותיו המוקדמות הבוסריות-ִלִכאורה.

עץבעיר, עסק חברתי לאקולוגיה עירונית, ביאליק 25 דירה 8 תל אביב, 03-525-4196