לתרום לעץ כאן
העיר והעץ
  ‎ דף בית > מה הכי שווה עכשיו >‏ אסופת טיפים אקולוגיים פשוטים לגוף, לבית ולחיים בכלל
נושאים בענף


מיחזור סיר

08/04/07
אסופת טיפים אקולוגיים פשוטים לגוף, לבית ולחיים בכלל

חשבתי שיכול להיות נחמד לשתף כאן בדרכים הקטנות שלי לתחליפים זולים ואקולוגיים. בקטנה. לא דברים מורכבים אלא דברים המצריכים שינויים מאוד מינוריים. אז הנה זה בא...


תחליפים אקולוגיים לגוף:

*כתחליף לדאודורנט (המכיל אלומיניום שזה רע רע רע מאוד לגוף שלנו) אפשר לקנות במכולת אבקת סודה לשתייה (5 ש"ח) ולפזר מעט על בית שחי לח. זה מונע ריח בלבד ולא כתמי הזעה, אבל מה יותר חשוב? אסתטיקה או בריאות?

*במקום משחת שיניים אשר מכילה חומרים רעים אפשר לקנות (אצל שלוס ובטח בחנויות טבע) אבקת חוואר ותערובת של שמנים אתריים ציפורן וג'וניפר. מרטיבים את מברשת השיניים, טובלים באדמת החוואר ומטפטפים 1 טיפה מתערובת השמן.

*את הגוף לסבן בסבון טבעי העשוי משמן זית כמו של סבתא ג'מילה. עוד לא מצאתי תחליף שמפו שעובד טוב לצערי.

*מסיכה לשיער מצוינת אפשר להכין משמן זית. למרוח על שיער יבש פעם בשבוע ולחפוף לאחר כשעה. אם יש שמנים אתריים בבית אז מצוין להוסיף כמה טיפות של שמן רוזמרין.

*סרום לילה לשימוש פעם בשבוע - מריחת ויטמין E על הפנים. אפשר להשיג בחנויות טבע בצורה של נוזל או בקפסולות.

*לגדל צמח אלוורה (לא תופס מקום, כמעט לא צורך מים וממש קשה להרוג אותו) וברגע שחוטפים כוויה פשוט לקטוף חתיכת עלה ולמרוח על המקום. מר בטרוף אז לא ללקק בטעות. למי שסובל מכסיסת ציפורניים- ניתן למרוח את האלוורה על הציפורניים במקום מרה.

*אם כבר מעשנים (טוב נו אף אחד לא מושלם) אז לגלגל טבק ולא סיגריות. יש בו פחות רעלים וזה גם חסכוני מבחינת עלות.

*תחליף מצוין לסיגריות או למי שקשה לו להימנע מנשנושי מקרר אינסופיים- קנו מקלות קינמון ונשנשו אותם. הם עוזרים להיגמל מההתמכרויות האוראליות.

*להתחיל לקרא את האותיות הקטנות של רכיבי המוצרים שאתם שמים על הגוף או מכניסים לפה. חפשו מוצרים נקיים כמה שיותר מתוצרי נפט ורעלים אחרים. היום באינטרנט אפשר לקבל מידע על כל חומר, כנסו לויקיפדיה וחפשו.


תחזוקת הבית:

*תחליף נפלא למרכך כביסה- ניתן לשים בתא המרכך במכונה חומץ תפוחים (כן, כן, הוא מרכך) וכדי למנוע מריחו הדוחה להשתלט על הכביסה טפטפו לתוכו שמן אתרי. למון גראס או כל שמן הדרי אחר מומלץ.

*את הרצפות ניתן לשטוף עם דלי מים ובתוכו כעשר טיפות שמן אתרי לימון. הוא מחטא מצוין. ניתן להוסיף כל שמן אחר בנוסף ללימון. לא לערבב עם שמפו רצפה רגיל!

*גם משטחים כמו סביבת הכיור או פנים המקרר ניתן לנקות עם מים ובהם שמן אתרי לימון.

*כוסות שיש בהן שאריות מים או תה בלי סוכר לשפוך לעציצים במקום לכיור.

*להמנע מכלים חד פעמיים.

*גדלו מנטה ליד דלת הכניסה לבית. נמלים ועכברים ממש לא אוהבים את הריח. אם הבית כבר מנומל אפשר לגרום לנמלים לעבור דירה ע"י טיפטוף שמן אתרי מנטה באיזור ממנו הן נכנסות לבית וליד הנחיל שלהן.

*במקום לזרוק את גרעין האבוקדו יבשו אותו ושימו אותו בכוס עם מים כשחלקו המחודד כלפי מעלה מחוץ למים. רוב הסיכויים שיוציא שורש ועלים. כנ"ל עם בטטות שעבר זמנן.

*תתחילו לשים לב אם ניתן למחזר דברים במקום לזרוק. סירי אמייל ישנים (ראו תמונה) אפשר לחורר בתחתית ולהפוך לעציץ, עם בקבוקי יין ובירה ריקים אפשר לתחום ערוגות, קרטון ביצים ריק יכול להפוך למיטת הנבטה, ניירות משומשים לשמור ולהשתמש בצד השני שלהם. ומה שאתם לא צריכים אולי השכנים שלכם ממש מחפשים.

*עשו מסיבת החלפות בגדים עם חברים פעם בעונה כשהופכים את הארון.

*לקנות מוצרים של סחר הוגן. יש להם שמן זית, קפה, סבונים טבעיים ועוד מוצרים ממש מצוינים.


לטיול יצאנו:

*תמיד לקחת אתכם שמן אתרי לבנדר- לטפטף ישירות על כל פציעה, חתך, מכה יבשה, כוויה. אם שכחתם חומר דוחה יתושים מירחו את הלבנדר על הגוף וטפטפו כמה טיפות על שק השינה. ירחיק יתושים וחיות אחרות.

*המנעו מכלים חד פעמיים. כוסות זכוכית שימו בתוך גרב עבה והן לא יישברו.

*תמיד לקחת מצית כשהולכים לעשות צרכים בטבע ואת נייר הטואלט לשרוף (רק לא ליד צמחייה כמובן שלא יישמד איזה יער).

*חול הוא סבון מצוין. לשטיפת הכלים ערבבו בהם חול ומים, שפשפו ושיטפו.

*מצאתם צמח מעולה לתה או סתם משהו שבא לכם לקטוף? אל תחרימו לצמח את כל העלים/הפרחים. קיטפו מעט מכל צמח ועשו זאת בעדינות. אם רוצים אפשר אפילו להודות לצמח.


והעיקר תפתחו את הראש ותחשבו בצורה יצירתית. זה כזה כיף!

Share/Bookmark

תגובות

comment

שלום,שמי אורית לילך ברוך.אני גרה בצפון במושב אמירים הצמחוני :)סיימתי תואר שני בחקלאות ואני מייצרת מוצרי ריפוי על שם "אוליב" לעור, לשיער ולנפש משמן זית,צמחי מרפא אורגניים שגדלים בר באמירים וממינראלים. המוצרים שלי שונים מכל מוצר אחר. אני אוספת, מטפלת ומשמרת את האנרגיה של הצמחים במוצרים וכל מוצר עשיר בתערובות צמחיות עם צמחים מקומיים של מושב אמירים. אני רוקחת שמפו לשיער,סבון נוזלי לפנים,סבונים מוצקים,חליטות שונות,תמצית פרופוליס,אבקת שיניים,משחה לעור,משחה לשיער, מסיכה לפנים. כמו כן, אני גם מעבירה הרצאות לקהל הרחב על צמחי מרפא והשימוש בהם וכן מדגימה טיפול פנים חינם לכל מבקר עם המוצרים שלי. אתם מוזמנים ליצור עימי קשר במייל (אתר יעלה בקרוב)
oritbaruch@yahoo.com

-- אוליב, 12/12/07
comment

היי
איפה ניתן לקנות צמח אלוורה ובאיזה תנאי גידול מדובר?

-- נועם, 26/09/08
comment

שלום
רציתי בבקשה לדעת מתכון טבעי של משחה לשער לתלתלים אם יש?

-- יוליה, 18/01/09
comment

שלום יוליה,
אם את נמצאת באזור הצפון את מוזמנת לנסות את המוצרים שלי ללא תשלום ואסביר לך בפרוט על צמחי המרפא שאני משתמשת בהם למוצריי. כמו כן, אני גם יכולה לשלוח לך משחה לשיער בהזמנה טלפונית דרך הדואר.

כתובת האתר שלי
http://www.olive.drivehq.com/
משחה לשיער
http://www.olive.drivehq.com/shampoo.htm
והבלוג
http://www.olive-medicinewoman.blogsp...

כל טוב ושבוע נפלא, אורית.

-- אוליב, 31/01/09
comment

מקסים!!
אני ממש אשמח לרעיונות לגבי מה לעשות עם בקבוקי פלסטיק של מים מינרלים, יש לי הרבה ואני מחפשת רעיון יצירתי.

-- נעמה, 14/01/10
comment

בקבוקי פלסטיק הם מילוי מצוין לבית בוץ :-)
חוצמיזה אפשר לעשות מהם אדניות, מוביילים או רפסודה :-) יש מישהו שבנה בית אמיתי וגדול על אי של מאות אלפי בקבוקי מים מינרלים ששימשו כרפסודה צפה.

-- גליה, 14/01/10
עץבעיר, עסק חברתי לאקולוגיה עירונית, ביאליק 25 דירה 8 תל אביב, 03-525-4196