לתרום לעץ כאן
העיר והעץ
נושאים בענף

26/10/07
תולעים בשרב

החשש למצב התולעים התעורר ביום חמישי בבוקר (לפני שבועות מספר), כשקמתי ונתקלתי ביובש שהביא השרב המעיק של אותו יום.

אמנם מצב הלחות בארגז השתפר מאוד בשבועיים האחרונים, כבר אין צורך להרטיב את הארגז מידי יום, אבל עדיין חששתי שהיובש הקיצוני והחום יקשו על חיי התולעים. ניגשתי לבדוק את הארגז וגיליתי שהוא לח בהרבה ממה שציפיתי. חפרתי טיפה מתחת לשיכבת העיתונים הרטובים העליונה ולהפתעתי הרבה, ראיתי משהו חדש בארגז: כעשר תולעים קטנות מאוד (4-5 מ"מ אורך), ורודות, זוחלות על קליפות הבטטה של שלשום. למעשה היה הזה הדור השני של התולעים בארגז שלי. להמשך...

התולעים, שגרות בארגז ישן של פצצות מרגמה מתחת למדרגות; הגיעו אלי לפני כחודש וחצי, לאחר שהנסיונות שלי ושל אבא שלי למצוא מקום טוב לערמת קומפוסט רגילה נכשלו. תמי נתנה לי את קופסת התולעים שליד הכיור שלה ששימשה להדגמות בסדנאות הקומפוסט, את התולעים העברתי לארגז (שגם אותו קיבלתי מתמי). לאחר מהלך זריז של הצבת עובדות בשטח (פח קטן ליד הפח הרגיל ושלט שמסביר מה התולעים אוכלות ומה לא) החל איסוף המזון והאכלת התולעים.

בימים הראשונים לא נצפתה שום התקדמות, התולעים נשארו בתוך הקומפוסט הכמעט מוכן איתו הם הגיעו, וסירבו לזחול לשאר הארגז ולאכול את קליפות הגזר שהוטמנו בשבילן. לאט לאט, כשעברו הימים והתולעים התרגלו לסביבה החדשה, הייתי מוצא אותן במקומות שונים בארגז, בד"כ שלוש או ארבע תולעים ביחד (אחרי כמה שבועות למדי שאם הן ביחד אז יבש להן מידי). לפני כשבועיים היה נראה שהתולעים התאקלמו סופית בביתן החדש והתפזרו על כל הארגז כשכל אחת מהן תופסת לה פינה משלה.

בפעם הבאה: פלישת שממיות הענק ושאר אורחים.

Share/Bookmark

תגובות

עץבעיר, עסק חברתי לאקולוגיה עירונית, ביאליק 25 דירה 8 תל אביב, 03-525-4196