לתרום לעץ כאן
העיר והעץ
  ‎ דף בית > תולעים אוכלות לי את הזבל >‏ פלישת שממיות הענק
נושאים בענף

26/10/07
פלישת שממיות הענק

מה אוכלות השממיות?

בימים האחרונים של חופשת סוכות, נסעתי ל"זורבה הבודהה", אי-שם במדבר, כדי לתת הרצאות על כלכלה אקולוגית. מכיוון שאז הייתה עדיין תקופה חמה, מיניתי את אח שלי למשגיח על התולעים. הלכנו לארגז לתדרוך וברגע שפתחתי אותו, שממית, לא ענקית אבל משמעותית, ברחה החוצה מהארגז. לא ייחסתי חשיבות גדולה לעניין. גם ככה בחצי מהבית שלנו מסתובבות שממיות בכל שעות היום, במשך 20 השנים האחרונות. להמשך

במהלך היום התגלגלה אצלי המחשבה שזו איננה הפעם הראשונה שאני מוצא שממית בארגז של התולעים, נראה לי שזו הייתה הפעם הרביעית בערך. תהיתי האם יש קשר בין הארגז לשממיות. חזרתי למדריך לוורמיקומפוסטציה (קומפוסט תולעים) ביתית של עמותת "ארץ כרמל", שמקדמת בצעדים גדולים את הנושא בארץ. גיליתי, שהשממיות מגיעות לארגז כדי לאכול את התולעים, והאמת שלא ממש הופתעתי. חזרתי לארגז, דפקתי עליו קצת כדי להבריח שממיות שאולי נשארו בו סגרתי את המכסה עד הסוף באמצעות המנעולים (כזכור, התולעים גרות בארגז עץ של פצצות מרגמה. אם זה לא אומר לכם כלום, נסו ללחזור בדמיון לימי הטירונות..).

כשחזרתי אחרי שלושה ימים, אח שלי היה מודאג מפני שהוא ראה שממיות בארגז. באותו רגע חששתי ממצב כמו בסרט "פנומן", עם טרבולטה, שבו הוא כולא את השפן בתוך הגדר שמקיפה את הגינה. פתחנו את הארגז וגילינו שהשממיות מאוד קטנות (פחות מ-4 ס"מ). נראה שהן פשוט נכנסות דרך חורי האוורור שבארגז. נראה לי שכשהן יגדלו (בעקבות תזונת תולעים אינטנסיבית) הן כבר לא יוכלו להשתחל פנימה, ובסך הכל התולעים מוגנות.

בפרק הבא: פטריית הפתעה.

Share/Bookmark

תגובות

עץבעיר, עסק חברתי לאקולוגיה עירונית, ביאליק 25 דירה 8 תל אביב, 03-525-4196