לתרום לעץ כאן
  ‎ דף בית > סדנאות באקולוגיה עירונית >‏ מטבח הופך למטפח, סדנת תזונה מתחשבת עם תמי

31/05/10
מטבח הופך למטפח, סדנת תזונה מתחשבת עם תמי

מטבח הופך למטפח,
בהשראתו של אופק, התחלנו לקרוא לחדר שבו אנו עושים אוכל, בעצם עושים חיים - מטפח. במטפח נובטים נבטוטים על מגשים ובצנצנות, חיידקים מועילים מתסיסים כרוב כבוש או גבינת קשיו, עגבניות ופלפלים מיובשים ואז משומרים בשמן זית של סחר הוגן, וצמחי תבלין מתנקזים לצנצנות עם תערובות לתה.

אנו מציעים לכם להצטרף לתמי במטפח של עץבעיר במועדים שנקבעו, לתאם מועד אחר או להזמין אותה אליכם למפגש, שבו תוכלו ללמוד איך להכין אוכל תומך בריאות ושמחה, שאינו פוגע בסביבה ואפילו מוסיף לה חיים.

בִימות הקיץ אנו מתמקדים בדרכים להכנת אוכל נא (טבעונאי) קל בקלוריות. נעבוד עם עלים וירקות, ניגע גם בפירות, אבל ממש נמעיט באגוזים וזרעים. הסדנה תהיה זורמת כרגיל, נשחק עם חומרי גלם אורגניים ואיכותיים, נדבר על עקרונות הכנה יותר מאשר על מתכונים. נציע, מה אפשר להכין לארוחת הצהריים, נכין סלט ושייק ירוק, נדבר על מייבש המזון ונראה איך הוא יכול לקחת חלק חשוב בדיאטה הטבעונאית. נכין נשנושים של נבטוטים וצ'יפס ירקות, פסטה קישואים, רטבים טעימים ועוד - לפי הלך הרוח ומצב הרוח של המשתתפות. לא נספיק הכול כמובן, אבל נוכל להיפגש שוב : )

כתמיד, נחלוק זמן איכות במטפח, נכין מזון ביחד ונטעם טעמים חדשים. גם בענייני ניקיון וכבוד למשאבים יש למטפח מה לחדש. תוך כדי עבודה מלאת חדווה וטעימות, נגלה כמה כוח יש לנו להשפיע על בריאות גופנו ועל בריאות סביבתנו, כלומר, על העולם, דרך הבחיורות התזונתיות שלנו. האם לקנות אורגני? האם אורגני הוא בהכרח גם אקולוגי? מה הקשר בין הגינה למטפח? מהם החומרים, שכדאי להפוך לאורחים של קבע במטפחנו, ומה לא להכניס אליו? איך לטפל במזון כדי לשמר את ערכו התזונתי? איך להשתמש במים באחריות ואיך להפוך את פסולת המטפח לזהב שחור, ולצמצם את נפח האשפה שלנו ב-40% לפחות?

המפגש בעץבעיר מתאים לשלושה עד חמישה משתתפים. אם הוא מתקיים במקום אחר, ניתן להגדיל את הקבוצה, בהתאם למקום. יש המזמינים מפגש שכזה כמתנה לחבר או חברה, ומגיעים כקבוצה לבוקר של טעמים וחיוכים במטפח של עץבעיר.

נראה לכם מעניין ואתם רוצים לעניין חבר או חברה? תשלחו להם פלאייר...

המחיר לפי מספר המשתתפות ויכולת הכיס - ממש כך! כן נבקש לשלם משהו מראש, כי יש גבול לזרימה : )

תודה ולהתראות במטפח!

זמן04/08/10, 14:00, 2 שעות
משך "
מיקום ביאליק 23 תל-אביב
עלות 200 ש"ח
מנחים:תמי צרי
איש קשר:tree@citytree.net
להרשמה לארוע

Share/Bookmark

תגובות

comment

שלום רב,
אבקש לקבל במייל חוזר את כתובת המייל של תמי צרי.
כתובת זו דרושה לי כדי לשלוח אליה מכתב בנושא אקולוגיה.
תודה,
רינה

-- רינה, 03/11/08
comment

שלום
אשמח לקבל תאריכים לסדנאות אוכל של תמי

-- אלעד, 19/12/08
comment

בתור מישהו שבילה עם תמי בסדנאת "בוקר במטבח האקולוגי" אני חייב לשתף שמאוד נהנתי. הכנסתי הרבה שינויים מבורכים בעקבות הסדנא, התחלנו לאכול גבינת שקדים ולשתות חלב אגוזים. היה מעניין, נעים, מעשיר ומרתק.תמי מגיעה עם ידע עצום וזאת הזדמנות נהדרת לשאול, ללמוד ולהחכים. ממליץ בחום.

-- אלעד , 07/04/09
comment

ברצוני להרשם לסדנא ב-9/6

comment

בשמחה רבה, אנא הירשמי בקישורית "להרשמה לארוע" לעיל.
תודה וּלהתראות.

comment

אשמח אם תעדכנו אותי לגביי סדנא להכנת מוצרי "חלב" ללא חלב

-- אבי, 10/06/10
comment

היי תמי
התוכן של הסדנא שהתקיימה ב 9.6.10, מאוד מעניין אותי
האם תוכלי לקיימה שוב ולעדכן אותי?
תודה

-- לינדה, 11/06/10
comment

2 עיניינים:
1.האם יש אפשרות לסדנאות בוקר?
2.כיון ש 200 שקלים אינם סכום פעוט. האם אפשר לדעת די מדויק ( כי אני מניחה שאתם מגיעים מוכנים לסדנה.. יש גבול לזרימה). מה נלמד להכין? מה נטעם? על מה נדבר?
תודה רחלי

-- רחלי, 13/06/10
comment

הסדנה תשוב ותתקיים ביום שישי 2/7 ב-10 בבוקר. הסדנה מותאמת אישית, ותמי תשמח לשוחח בטלפון 03-5254196 begin_of_the_skype_highlighting              03-5254196      end_of_the_skype_highlighting וּלתאם את התוכן הרצוי. על המחיר נוכל להתגמש, אם צריך...

עץבעיר, עסק חברתי לאקולוגיה עירונית, ביאליק 25 דירה 8 תל אביב, 03-525-4196