לתרום לעץ כאן
  ‎ דף בית > אילן בעיר >‏ כך נפטרים ממפוח העלים
נושאים בענף

23/02/09
כך נפטרים ממפוח העלים

בזמן שאנשים פרטיים וחברי כנסת פועלים להוצאת מפוח העלים מחוץ לחוק, תוכלו לסלק אותו לפחות מחצר הבית שלכם.

יש כמה וכמה סיבות טובות להוציא את מפוח העלים מהחוק ומחיינו. בינתיים, עד שיחוקק חוק כזה, יש משהו שתוכלו לעשות. הוציאו מהפוסט שהופיע כאן, את נזקי המפוח, הדפיסו ותלו בחדר המדרגות של הבית המשותף בו אתם גרים. לאחר שהשכנים יקראו את המידע, פנו לועד הבית ובקשו לדרוש מהגנן להפסיק את השימוש במפוח ולעבור לכלים הישנים והטובים כמו המטאטא, המגרפה ואותו כלי שאוסף עלים משמיע את קולות השריטה הנעימים. הגנן ודאי יגיד: "אבל זה יותר עבודה בשבילי". מבחינתו הוא צודק. אבל זה אינה סיבה מספקת לסבול זאת. מצד אחד, הרי זה מטורף שאתם תשלמו למישהו שימרר את חייכם. מצד שני אין דבר שכסף לא יכול לקנות (במקרה הזה הוא יכול אפילו לקנות בריאות). תוכלו לשלם עוד כמה שקלים בודדים בחודש ולזכות בשקט. הציעו לגנן עוד 50 ש"ח לביקור, ובתמורה, דירשו ממנו לעבור לכלי ניקוי ידניים וידידותיים. אם בבניין 10 דירות, מתבטא ההוצאה בכמה שקלים בחודש לכל דירה - מה, לא משתלם?! אם הגנן מגלה התנגדות, רימזו לו שתוכלו לחפש במקומו גנן אחר - בדרך כלל זה עובד.

אם הגעתם עד לכאן, הדפיסו עוד כמה עותקים מאותו דף עם נתותים על נזקי המפוח ותלו אותו בחדרי המדרגות הסמוכים לבתיכם. כך תוכלו לשכנע גם את הבתים הצמודים לכם לנהוג כמוכם ולזכות לאויר נקי יותר וחיים שקטים יותר. נסו ותראו שזה עובד. בהצלחה.

Share/Bookmark

תגובות

comment

תודה לאילן, המפוח יצא אל מחוץ לחוק, אך רק בקרבת מגורים.
http://www.shituf.gov.il/discussion/210 .
באוּניברסיטת תל אביב, למשל, ממשיכים להשתמש בו, אך, אני די בטוח, נמגר אותו גם משם בקרוב.
עכשיו מחליפים חרפה בחרפה: מסלקים עלים מהמדרכות בהתזת מים! (אמנם בכמות קטנה יחסית, אך לאיזוֹ כמות זה מצטבר בכל העיר?)

comment

נכון לעכשיו יש מחלוקת משפטית, מי אמור לֶאֱכוף את החוק: העירייה, המשטרה או המשרד לַהֲגנת הסביבה (המשטרה הירוקה), וה"גננים" נהנים מההפקר וּממשיכים להרעיש עולמות.
במוקד 106 מתעדים בינְתיים תלונות בנושא, כדי שבבוא היום יהיה בִידיהם בְסיס-מידע על המקומות, שבהם מבוצעת העבירה, אז כדאי לפחות לטלפּן וּלהתלונן. עוד יותר כדאי לנסות לדבר על לבם של הגננים - לִפעמים זה עוזר, וגם אם אינם מפסיקים את השימוש כליל, יש ביניהם, שמסכימים לצמצם אותו הן מבחינת משך הזמן והן ע"י הפעלת המנוע בִמהירות נמוכה.

עץבעיר, עסק חברתי לאקולוגיה עירונית, ביאליק 25 דירה 8 תל אביב, 03-525-4196