לתרום לעץ כאן
  ‎ דף בית > קומפוסטאים עירוניים ראשונים >‏ גם אבא גיל עושה קומפוסט
נושאים בענף

21/12/08
גם אבא גיל עושה קומפוסט

צהרי יום ששי, והחומוסייה האורגנית המשופצת של אבא גיל ברחוב יהודה הלוי מתמלאת בהדרגה. לוגמים מרק עדשים מהביל בקעריות מתכלות ומבקשים תוספת. גיל וגילי נראים חגיגיים משהו, מוזיקה עליזה ברקע, ורק הילד המתרוצץ בין הרגליים מזכיר, שזו לא חתונה... זו מסיבת קומפוסט.

אבל אפשר גם לטעות ולחשוב, שזו מסיבת עתונאים. מצלמת טלוויזיה של מהות החיים מוצבת לה, טלפונים מכובים, ומה שהתפספס, זוכה ל"הילוך חוזר". בין לבין עתונאית מ"הארץ" מראיינת אותנו על מסיבות הקומפוסט. בינתיים המקום מלא וגדוש, וכולם מרותקים להסברים על קסם הקומפוסט, המלווים בהצצה בספר המופלא, "זבל אנושי". ואז, מצוידים באשפת מטבח משובחת - ויש לזכור - זה לא מטבח ביתי צנוע, כאן יש כמה קילוגרמים טובים ביום - עוברים לחצר האחורית, שוב היערכות של מצלמות ומיקרופונים. מאתרים מטר על מטר של אדמה בים הבטון, עוד הסברים, ועוברים ל"אקט", והנה, כהרף עין, בסיס הערימה (ענפים יבשים) מוכן לקלוט את האשפה, גיל מרוקן את הפחים ברוב טקס, עלים יבשים ממעל ו...נגמר!

מזל טוב, ערימת קומפוסט חדשה בעירנו.

תמונות בקרוב.

Share/Bookmark

תגובות

comment

אני מעוניינת במידע מפורט על יצירת קומפוסט. היכן הגינה בתל אביב שבה אתם מדגימים/מתנסים בזה?

comment

שמחים על ההתעניינות, אנו ממליצים לך להשתתף בסדנת "סגירת מעגל המזון והזבל" http://www.citytree.net/workshop/City... .
גינות, שיש בהן ערימות קומפוסט יש בעץבעיר בכיכר ביאליק, שם מתקיימת הסדנה, וכן במעוז אביב, פלורנטין, קריית ספר ואוניברסיטת תל אביב, ואת מוזמנת מאוד לבקר.
אשמח לספק עוד פרטים.

comment

1) "לוגמים מרק עדשים מהביל בקעריות מתכלות" - הרבה יותר הגיוני לשמירה על הסביבה להשתמש בכלים רב פעמיים כמו מימים ימימה במשך אלפי שנים.

לאכול מכלים חד פעמיים (אף המתכלים) בתוך מסעדה ולא בפיקניק בטבע נראה חייתי והזוי ובזוי לחלוטין. כמה הושקע ביצור הכלים האלו החד פעמיים? כמה הושקע להביא אותם למסעדה? זה סתם ביזבוז משאבי טבע עם כל המשתמע.

אני מקווה שיש בכחכם לשמוע בקורת ולא תמחקו אותה.

2) לא כל אחד יכול להשתתף בסדנאות. יש אנשים שגרים במרחק של שעות נסיעה מהעיר שלכם. הייה עדיף שתתנו מידע מפורט איך עושים את זה או הפניה לאתר כזה. יש לי רושם חזק (ולא רק מהמאמר הזה) שהמטרה העיקרית של האתר היא מטרת הרווח ולא הגנת הסביבה.

-- דוד, 31/10/09
עץבעיר, עסק חברתי לאקולוגיה עירונית, ביאליק 25 דירה 8 תל אביב, 03-525-4196